Domů Aktuálně Nový plakát M...

Nový plakát MSV se inspiruje šedesátiletou tradicí veletrhu

Mezinárodní strojírenský veletrh dostane k šedesátému ročníku, který se bude konat letos od 1. do 5. října, novou grafiku a vizuální styl. Nová podoba vzešla z grafické soutěže, která navázala na tradici podobných soutěží, ve kterých se vybíraly nejslavnější plakáty pro strojírenské veletrhy v 60. – 80. letech.

Porota vybírala z pětadvaceti návrhů od grafických studií i jednotlivců. Autorem vítězného návrhu je grafický designer Mikuláš Macháček se studiem zetzetzet. Odborná část poroty ocenila nadčasový styl návrhu, který na jednu stranu připomíná tradici mezinárodního strojírenského veletrhu, zároveň ale respektuje principy současného moderního grafického designu.

„Při vytváření nové vizuální identity jsme se inspirovali grafickými atributy z šedesátileté historie Mezinárodního strojírenského veletrhu – tradičním ozubeným kolem, modročervenou barevností a výraznou typografií, které nahlížíme současnou estetikou. Za nejdůležitější považuji, že přinášíme funkční modulární systém pro rozličné formáty tiskovin i online prostředí. To usnadní navrhování jednotlivých aplikací a napomůže jasnější vizuální identifikaci MSV,“ vysvětlil autor Mikuláš Macháček.

Na vítězném návrhu se jednomyslně shodla odborná část poroty tvořená dvěma předními českými grafickými designery Robertem V. Novákem a Jiřím Karáskem a kurátorem Moravské galerie Rostislavem Koryčánkem. „Návrh v sobě kombinuje tradici kvalitní grafické tvorby, kterou byl v minulosti Mezinárodní strojírenský veletrh proslulý, s moderní typografií doplněnou výrazným brandovým prvkem ozubeného kola, které je tradiční značkou veletrhu,“ tlumočil verdikt poroty její člen Rostislav Koryčánek.

Dosavadní vizuální identitu používal Mezinárodní strojírenský veletrh od roku 2008. „Cílem soutěže a naším záměrem nebylo najít „retro“ plakát, který bude připomínat jen historii veletrhu, ale moderní a nadčasovou grafiku pro sebevědomou akci, která nemá ve střední Evropě obdobu. Věřím, že právě to se podařilo,“ uvedl generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

MSV60_plakat_cs

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *