Domů Dění v regionech Bohumínští hl...

Bohumínští hlásí závady radnici přes chytré telefony. Za tři roky jich našli osmnáct set

Bohumín

Jak dát radnici vědět, když člověk narazí třeba na porouchanou lampu nebo objeví černou skládku? V Bohumíně na to mají jednoduchý návod – občané hlásí podobné závady přes web nebo mobilní aplikaci, kterou vyvinuli informační technici města. Za tři roky přes ni Bohumínští upozornili na osmnáct set problémů.

„Nikdo z nás nemůže být všude, proto jsme zřídili i službu Hlášení závad. Lidé ji využívají velice často a my jsme za to rádi. Denně nám dojdou až tři upozornění. Slouží i našim strážníkům. Když narazí v terénu na nějaký problém, tak jej tímto způsobem nahlásí. Je to zkrátka ta nerychlejší cesta, jak na problém upozornit, navíc se okamžitě dostane k člověku, který za jeho řešení zodpovídá,“ uvedla tajemnice Městského úřadu v Bohumíně Dagmar Fialová.

Občané podněty posílají přes webové stránky města nebo mobilní aplikaci pro chytré telefony s platformou Android. Lidé mohou přes službu nahlásit jakoukoli závadu, třeba nesvítící či poničenou lampu veřejného osvětlení, černou skládku, extrémně kouřící komín, nalomený strom, díru v chodníku, zničené dopravní značení. Tato a další hlášení mohou uživatelé služby nahrát na web města, kde najdou rozhraní hned v záhlaví titulní stránky. Musí jen vyplnit buď telefonní kontakt nebo e-mailovou adresu pro případné upřesnění nahlášené závady.

Bliknout a poslat

„Ve vývoji sázíme hlavně na aplikaci pro chytré telefony s Androidem. S jejich pomocí mohou lidé snadno vyfotit a ihned z místa odeslat hlášení o závadě, včetně fotografie. Aplikaci si už vyzkoušelo přes 270 uživatelů,“ řekl informační technik bohumínské radnice Jiří Rozsypal.

Po nahlášení závady do evidence přijde uživateli aplikace informativní SMS zpráva a e-mail. Další zpětnou vazbu obdrží, když si kompetentní osoba převezme podnět k řešení a jakmile je závada odstraněna, občan se to znovu dozví SMS zprávou a e-mailem. Nejčastěji lidé oznamují nefungující veřejné osvětlení, pak poškozené dopravní značky, černé skládky a problémy se zelení. Aktuálně zbývá městu vyřešit 22 závad.

Asi 25 procent upozornění přichází pomocí chytrých telefonů, závadu lze do aplikace v mobilu zadat třemi způsoby, a to podle GPS souřadnice, výběrem místa v běžné nebo letecké mapě anebo ručním zadáním adresy. Většinu nedostatků však zatím lidé hlásí přes internet.

„Služba Hlášení závad je obsáhlá, ale na řešení všech problémů se nehodí. Nedávno zde například jeden nájemník oznámil, že mu soused vytopil byt. To nebyla správná cesta,“uzavřel Rozsypal.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *