Domů Dění v regionech Brněnské komu...

Brněnské komunikace se připravují na zimní údržbu hlavních silničních tahů ve městě

V posledních letech nás zima překvapuje množstvím sněhu – někdy je ho až příliš, jindy málo. O dobrou sjízdnost komunikací ve městě Brně se v zimním období stará více subjektů. Společnost Brněnské komunikace a.s. (BKOM) zajištuje údržbu základního komunikačního systému.

Jedná se o komunikace, kde jsou vedeny především trasy městské hromadné dopravy a silnice vedoucí z města. Jejich celková délka dosahuje téměř 500 km. Často jsou víceproudé, což znamená další kilometry údržby navíc. O ostatní místní komunikace se starají jednotlivé městské části na základě smluvních vztahů s jinými firmami.

K údržbě BKOM používá 21 sypačů s pluhem a vysokokapacitní nakládací linku na posypový materiál. Nyní se ve skladech nachází 12 000 tun posypové soli, což je více než dostačující množství na celou zimu. Rovněž je připravena zásoba inertního materiálu.

sypač

K údržbě BKOM používá 21 sypačů s pluhem a vysokokapacitní nakládací linku na posypový materiál.

Při zimní údržbě komunikací BKOM používá také solanku (roztok vody se solí), k jejíž výrobě vlastní speciální zařízení. Používáním solanky se snižují náklady na posyp a zrychluje se účinnost prováděného chemického posypu.

V období většího spadu sněhu se sníh z komunikací musí nejdříve odhrnout, teprve poté může být použit chemický posyp. K tomuto účelu se nasazují kromě vlastních pluhů na posypových vozidlech i traktory s radlicemi, kterých má BKOM k dispozici 22.

Dispečeři mají o vozech dokonalý přehled

Všechny vozy vyjíždějící do ulic města jsou vybaveny sledovacím zařízením přes GPS, takže dispečeři vždy vědí, kde se který vůz nachází a jakou činnost provádí. Každý vůz má na starost dva úseky, každý o délce cca 30 km. Trasy pro jednotlivé vozy jsou stanoveny tak, aby bylo dosaženo maximální efektivnosti, i s ohledem na nutnost doplňování posypového materiálu.

Zde je nutno podotknout, že rychlost zásahu mimo jiné závisí na hustotě provozu a ohleduplnosti ostatních řidičů. Při přípravě na zimní období také nelze zapomenout na čištění vozovek před zimou a to především od spadaného listí.

V současné době je dokončována příprava některé techniky tak, aby v souladu se zákonem byla plná pohotovost pro zimní údržbu komunikací zajištěna od 1. listopadu. Zároveň probíhají dokončovací práce v rámci letní plánované opravy a údržby chodníků a vozovek (aktuálně skončily práce na souvislé opravě chodníku na ul. Odbojářská, vozovkách Modřická, Libušina třída a Kaštanová).

V zimním období, kdy není vzhledem ke klimatickým podmínkám nutné provádět údržbu komunikací, jsou pracovníci provozního úseku zařazeni k výkonu tzv. náhradních prací, ke kterým patří především ořez stromů a křovin, seřezávání krajnic nebo provizorní vysprávky komunikací.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *