Domů Dění v regionech Uvolněná atmo...

Uvolněná atmosféra Brna zaujala New York Times i Guardian

Historická i moderní architektura, levné a dobré jídlo a pití, skvělá atmosféra a turisté jen v omezeném množství. To jsou výhody, které vedly několik redakcí uznávaných anglických a amerických zpravodajských webů a respektovaný server, aby v poslední době zmínili Brno jako jedno ze skvělých měst pro dovolenou či život.

Recesisté před několika lety použili slogan, že Brno je jediný vtip, ve kterém se dá bydlet. Jen málokdo z nich ale rozporuje, že se tam dobře žije, pracuje i odpočívá. Ve stínu turistické stověžaté Prahy si vybudovalo svébytnou atmosféru a kulturu, která teď přitahuje zájem nejen zahraničních serverů, ale čím dál více i turistů. „V roce 2016 má počet mediálních výstupů ze zahraničních zastoupení o Brně rostoucí tendenci, v únoru se Brno stalo třetí nejvíce zmiňovanou destinací,“ souhlasí mluvčí agentury CzechTourism Martina Fišerová. V lednu letošního roku zařadil přední světový zpravodajský server New York Times Brno na 27. místo do svého seznamu 52 míst, která podle nich mají čtenáři letos navštívit. „Druhému největšímu městu České republiky, které je známé hlavně díky své minimalistické architektuře, se začíná konečně dostávat pozornosti za jeho dobré jídlo a pití,“ píší největší americké metropolitní noviny, a vybírají několik míst v Brně, kde je možné si skvělou gastronomii dopřát.  „Vzhledem k mé zkušenosti s Brnem jsem věděl, že je jenom otázka času, než se objeví na nějakém seznamu měst, která stojí za to navštívit nebo v nich dokonce žít,“ říká student Masarykovy univerzity z Ruska Nikita Minin.

Zve do Moravské galerie

Britský list se skoro dvousetletou tradicí the Guardian doporučuje navštívit Brno ve svém článku, který uvádí ne až tak známá evropská města, která stojí za to navštívit. Kromě gastronomie vyzvedává i architektonickou hodnotu katedrály svatých Petra a Pavla nebo blízký Moravský kras. Nezapomíná ani na kulturu. „Jedna z mnoha brněnských galerií a muzeí, Moravská galerie nabízí zajímavé kolekce vizuálního umění a grafického designu,“ píše jeden z nejprodávanějších britských deníků.

Třetím zahraničním serverem, který na Brno pohlíží velmi pozitivně, je vlivný statistický web Numbeo, který sbírá data o týkající se bezpečnosti, kvality života, životního prostředí, cenové hladiny nebo životní úrovně. V tomto srovnání, ve kterém momentálně vede australská Canberra, obsadilo Brno 46. příčku mezi Portem a Tallinem. Předběhlo tak i 58. Prahu nebo 70. Bratislavu.

Město Brno nečeká, až si ho někdo všimne a začne ho doporučovat. Zviditelněním jak jednotlivých míst České republiky se v zahraničí zabývá právě agentura CzechTourism. Co přesně zahraničním turistům představuje, je hodně ovlivněné i tím, z jakého koutu světa jsou. „Stavíme na propagaci značky České republiky, ke které přidáváme nové asociace. Konkurence je obrovská, takže na nejvzdálenějších trzích jsme v největším měřítku a čím blíže k nám, tím do většího detailu můžeme jít,“ vysvětluje mluvčí CzechTourism Fišerová a dodává, že jedním z cílů je i distribuce turistů z Prahy do regionů. Spolupracuje proto i s regionálními orgány, třeba Centrálou cestovního ruchu Jihomoravského kraje.

Uvolněný duch města

Brno má přitom podle Fišerové dobré postavení stát se další oblíbenou turistickou destinací třeba už kvůli tomu, že leží na spojnici mezi Vídní, Prahou a Berlínem. „Infrastruktura je ale jen první krok: důležitá je také image města. Středověké památky, unikátní funkcionalistická architektura a celkově mladý a uvolněný duch města – to jsou pilíře, na kterých Brno může stavět a které jsou atraktivní pro domácí i zahraniční návštěvníky,“ upozorňuje Fišerová.

Jestli publikované články Brnu nějak výrazně pomohou, se teprve uvidí. „Důležité je, že se o Brnu začalo mluvit a dostává se tak na mapu míst, o jejichž návštěvě pak budou turisté uvažovat. Osobní doporučení a sociální média hrají ve výběru destinace velkou roli, takže podobné články jsou splněným snem každého marketéra daného místa,“ raduje se Fišerová.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *