Domů Dění v regionech Kabelové radn...

Kabelové radniční televize válcuje internet

Morava – Regionální média mají silnou konkurenci: radniční televize. Vedení měst totiž začalo umísťovat spoty o dění v regionu na internet. A ten je navštěvovanější než kabelové televize, které jsou tradičním místem pro radniční vysílání.

„Havířov má od května letošního roku městské televizní vysílání, které je šířeno prostřednictvím internetu, kabelové televize a satelitem. Každý spot shlédne průměrně pět stovek diváků. Například zahájení školního roku ve školách si prohlédlo již 1290 lidí. Velký zájem bylo o reportáž, ve které jsme představili mobilní služebnu městské policie. Shlédlo ji 1538 lidí,“ uvedla mluvčí Havířova Jana Pondělíčková. Podobnou cestou šly i další okresní města na Moravě.

Na internetu nově zveřejňují reportáže také v Blansku. „Vysíláme už patnáct let. V poslední době zjišťujeme, že sledovanost na webu je větší než v kabelové televizi,“ uvedl Jan Popelka z TV Blansko.

Novým trendem jsou také smlouvy s externími zpravodajskými společnostmi. Reportáže na míru sestaví například RTA. Ta vysílá na kanálu TV Prima. Relace pak si pak města můžou umístit na své webové stránky.

Podobnou cestou se vydalo i Brno, Bruntál, Přerov nebo Frenštát pod Radhoštěm. „Statutární město Brno má svůj pravidelný zpravodajsko-publicistický pořad pod názvem Brněnské oko, a to na základě výběrového řízení a uzavřené smlouvy s výrobcem a vysílatelem od srpna 2007,“ uvedla vedoucí tiskového střediska brněnského magistrátu Soňa Haluzová. Za jednu relaci Brno zaplatí padesát tisíc korun měsíčně.

V Bruntále s vysíláním internetové televize začali na základě průzkumu veřejného mínění. Většina dotázaných uvedla, že by obrazové zpravodajství o dění ve městě uvítala. „TV Polar od počátku roku 2008 každý měsíc pořizuje nejméně patnáct zpravodajských příspěvků o stopáži třicet až sto dvacet vteřin z Bruntálu a nejbližšího okolí,“ vysvětlil mluvčí bruntálské radnice Jiří Ondrášek.

Podobný sociologický průzkum si nechali zpracovat i v Olomouci. Z něj vyplynulo, že 52,8 procent respondentů čerpá informace o dění ve městě a o činnosti radnice z regionálního televizního vysílání. „Přitom 80,2 procent považuje informace šířené lokálními televizemi za užitečné,“ uvedl mluvčí olomoucké radnice Ivan Rašták.

Přesto se v Olomouci nerozhodli provozovat radniční televizi po vzoru jiných měst. Raději vsadili na dvě firmy. „Dvěma olomouckým privátním studiím smluvně poskytujeme příspěvek zaměřený na město Olomouc ve výši téměř tři miliony korun ročně. Společnost ZZIP šíří signál kabelovou sítí a R1 šíří signál vzduchem prostřednictvím stanice Prima,“ říká Rašťák.

Firma ZZIP provozuje televizi také v Prostějově. Za dvacetiminutové spoty, které běží celý den, si účtuje pětadevadesát tisíc korun měsíčně.

Jiná města zadala zpracování zpravodajské relace svým městským firmám. Například v Hlučíně na Opavsku má vysílání na starosti Kulturní centrum. Radnice mu na zpracování převede ročně půl milionu korun.

V jiných městech se zase spoléhají na práci soukromých nezávislých televizí. Podobně jako v Kuřimi nebo Břeclavi „V Kuřimi fungují dvě soukromé kabelové televize, které pouze přejímají textové zprávy o dění ve městě. Na provoz a jejich koncepci vysílání tak město Kuřim nemá žádný vliv,“ vysvětlil Jan Jandl z kanceláře starosty.

Ani Břeclav neprovozuje vlastní kabelovou televizi. „Nicméně ve městě funguje televize privátní. Za reportáže tak nic neplatíme,“ řekl tajemník městského úřadu Dalibor Neděla.

Ojedinělý projekt rozjeli také v Krnově. Tam vytvářejí internetovou televizi děti spolu se svými polskými protějšky. Peníze na ni získali Krnovští z evropských fondů.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *