Domů Dění v regionech Roadshow k pr...

Roadshow k prevenci rakoviny dorazí ve čtvrtek do Brna

prevence rakoviny

Již tento čtvrtek zavítá do Brna roadshow, která se zaměřuje na prevenci tří nejčastějších nádorových onemocnění – rakoviny prsu, děložního čípku, tlustého střeva a konečníku. Od dvou do pěti hodin odpoledne v OC Velký Špalíček seznámí odborníci lidi s možnostmi prevence nemoci a návštěvou screeningových programů.

Návštěvníci budou moci konzultovat své individuální dotazy s přítomnými lékaři a zástupci neziskových organizací. Každý bude mít také příležitost napsat svým blízkým vlastní vzkaz a motivovat je k návštěvě preventivního vyšetření stejně tak, jako to v informační kampani dělají Chantal Poullain, Ilona Svobodová a Jan Čenský.

Aliance žen s rakovinou prsu během roadshow nabídne poradenství vyškolených pracovnic z partnerských organizací Aliance. Návštěvnice si budou moci vyzkoušet a naučit se samovyšetření prsu na speciálních modelech. Roadshow podporují Aliance žen s rakovinou prsu, Dialog Jesenius / Ruce na prsa, Liga proti rakovině, České ILCO. Další informace k roadshow najdete na webu Ministerstva zdravotnictví www.bezrakoviny.cz.

Diagnózu si každoročně vyslechne 16 tisíc Čechů

Rakovina tlustého střeva a konečníku, rakovina děložního čípku a rakovina prsu jsou dlouhodobě nejrozšířenějšími typy rakoviny. Každoročně si jejich diagnózu vyslechne 16 000 obyvatel České republiky, 6 400 z nich zemře. Screeningové programy jsou cestou, jak snížit číslo maminek, tátů, babiček a dědů, kamarádek a kamarádů, které si nemoc vzala. Včasné odhalení nádorového onemocnění totiž markantně zvyšuje šanci na uzdravení pacienta.

Roadshow motivuje občany, aby se postavili vlastnímu strachu z případného pozitivního výsledku vyšetření, právě to je totiž prvním krokem k uzdravení. Všechny pojišťovny po celou dobu trvání projektu adresně zvou občany z nejvíce ohrožených skupin. Informační kampaň včetně roadshow významně podporuje proces adresného zvaní a zvyšuje osvětu občanů České republiky.

„Rád bych osobně požádal občany, aby nepodceňovali prevenci rakoviny a využili možnosti screeningových vyšetření. Pokud dojde k včasnému zachycení nemoci, znamená to i vysokou šanci na záchranu života. Věřím, že probíhající projekt pomůže zvýšit návštěvnost screeningových center a že občané využijí tuto jedinečnou možnost, jak důkladně pečovat o své zdraví,“ řekl ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček.

Má to smysl

Projekt SCREENINGOVÉ PROGRAMY je průběžně vyhodnocován a dosavadní výsledky potvrzují, že je schopen naplnit svůj smysl. Lidé na něj reagují zvýšenou návštěvností preventivních screeningových vyšetření. Od zahájení projektu v lednu 2014 pojišťovny do schránek svých klientů, kteří jsou třemi nejrozšířenějšími nádorovými onemocněními nejvíce ohroženi, každý měsíc doručily 150 000 až 200 000 pozvánek. To znamená, že již bylo odesláno přes dva miliony dopisů.

Dosud nejméně navštěvovaným programem byl screening rakoviny tlustého střeva a konečníku. Od ledna 2014 do září 2014 pozvánku obdrželo 44,1 % občanů (1,25 milionu českých mužů a žen ve věku 50 až 70 let), kteří spadají do rizikové cílové skupiny. Jeho návštěvnost se tak díky této aktivitě zvyšuje. Oborová zdravotní pojišťovna hlásí oproti roku 2013 nárůst návštěv preventivního vyšetření karcinomu kolorekta o 30,5 %, Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra ČR zaznamenala nárůst o 22 % a Všeobecná zdravotní pojišťovna o 30,9 %. Obdobný trend potvrzují i ostatní zdravotní pojišťovny.

V období od ledna do března 2014 obdrželo pozvánku na některé ze screeningových vyšetření 685 475 občanů. V období do června 2014 využilo 15,5 % z nich možnost zúčastnit se alespoň jedné z nabízených preventivních prohlídek. Z jednotlivých programů byla nejvýraznější účast v tomto období zaznamenána u preventivního vyšetření karcinomu kolorekta, které navštívilo 14,2 % pozvaných osob (pozváno na něj bylo v lednu až březnu 2014 celkem 525 225 klientů českých zdravotních pojišťoven).

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *