Domů Dění v regionech Silničáře na ...

Silničáře na Zlínsku čeká rekordní počet oprav. S prvními začali dnes

Na Zlínsku se dnes dělníci vrhli na rekonstrukci první silnice z jednatřiceti plánovaných pro letošní rok. To je rekordní počet staveb, z nichž třiadvacet se bude nově zahajovat. Jednou z nich je i oprava silnice II. třídy na průjezdu přes obec Komárno a dál až ke hranici okresů Kroměříž a Vsetín. Celkem u Komárna opraví Ředitelství silnic Zlínského kraje něco přes půldruhého kilometru vozovky. „Z letošních jednatřiceti staveb bylo osm zahájeno již v loňském roce. Nově se bude zahajovat třiadvacet akcí. Téměř všechny stavby budou ukončeny v tomto roce, jen dvě přejdou ještě do poloviny roku 2015. S novými stavbami letos dostanou motoristé délkově asi padesát kilometrů rekonstruovaných vozovek včetně několika mostů,“ informoval radní Zlínského kraje pro oblast dopravy Jaroslav Kučera. Začalo se u Komárna Jako první začaly letos práce na silnici II/150 vedoucí přes Komárno až k hranici okresů Kroměžíž a Vsetín. Celkem tu silničáři opraví 1595 metrů vozovky. Stavba začíná před lipovou alejí na vjezdu do Komárna a navazuje tak na stavbu Loukov – Osíčko – Komárno, zahájenou v loňském roce. Stavba končí přibližně osm set padesát metrů od křižovatky se silnicí III/01865 na okraji Komárna. Silničáři u Komárna obnoví na vozovce obrusné vrstvy s výjimkou míst mimo obec, kde provedou i drobné směrové úpravy oblouků. V těchto místech silnici kompletně zrekonstruují včetně sanace zemní pláně. Součástí stavy je také zvýšení nosnosti mostu s evidenčním číslem 150-091. Opravy si vyžádají v jedné části stavby úplnou jednosměrnou uzavírku z Komárna směrem na Valašské Meziříčí. Objížďka povede přes Podhradní Lhotu. Zbývající úsek pak dělníci zrekonstruují vždy po polovině vozovky. Místo opravovaného mostu budou auta jezdit po mostu provizorním a panelové silnici. Rekordní počet staveb Silničáři letos ve Zlínském kraji plánují rekordní počet staveb. „Počet jednatřiceti investičních rekonstrukcí na mostech a silnicích II. a III. třídy v kraji je letos skutečně vysoký a můžeme jej srovnat snad jen s rokem 2007. Jejich zajišťování na nás bude klást vysoké nároky a možná, že si v některých činnostech budeme muset vypomoci i externími pracovníky,“ konstatoval šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. Důvodem k nebývalé aktivitě při opravách silnic je snaha stihnout končící finanční období Regionálního operačního programu Střední Morava pro léta 2007 – 2013. „Snahou Zlínského kraje bylo využít všech dotací, které ROP ještě pro krajskou dopravní infrastrukturu umožňoval,“ doplnil Malý. Dotace tak poputují i na opravy silnice u Komárna. Ta vyjde na necelých osmadvacet milionů korun, ze kterých ROP zaplatí osmdesát procent.
Jsem zodpovědný za to, aby Moravské hospodářství stále přinášelo aktuální a vyvážené zpravodajství té nejvyšší kvality. Připravuji reportáže, články a rozhovory.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *