Domů Dění v regionech Tuzemští turi...

Tuzemští turisté fandí Moravě

Zlaté, stříbrné i bronzové medaile posbíraly moravské kraje v internetové anketě o turisticky nejoblíbenější tuzemský region „Kraj mého srdce 2012“. Nejúspěšnější byl v sedmi anketních kategoriích kraj Jihomoravský. Získal jedno první a hned tři druhá místa. Moravskoslezský a Zlínský kraj i Vysočina dostaly však od lidí na internetu také dost hlasů, aby to stačilo na stupně vítězů.

Internetovou anketu o turisticky nejoblíbenější český kraj spustily na sklonku roku 2012 vydavatelství KAM po Česku a výstavní společnost Icheba Praha. V prvním ročníku hlasovalo přes čtyři a půl tisíce lidí z celé republiky, kteří on-line přidělovali svůj hlas jednotlivým krajům v sedmi kategoriích. Z moravských krajů oslovila hlasující nejvíce jižní Morava.

Jihomoravský kraj zvtězil v kategorii Folklor a tradice, kde také dosáhl absolutně nejlepšího výsledku v celé anketě – téměř tři a půl tisíce hlasů. Druhá místa kraj získal v kategoriích Letní dovolená, Pěší turistika a Cykloturistika. „Výsledky ankety jsou potvrzením, že dlouhodobá péče kraje o tyto oblasti se zúročuje a přináší výsledky,“ okomentoval rostoucí oblibu jižní Moravy mezi jejími návštěvníky náměstek hejtmana Václav Božek.

Vysočinu si turisti v létě rádi projdou pěšky

Jihomoravský kraj však nebyl jediným z moravských regionů, kterému se v anketě dařilo. Dost hlasů na dvě bronzová místa v kategoriích Letní dovolená a Pěší turistika získala i Vysočina. „Umístění Kraje Vysočina v jednotlivých kategoriích je pro nás velmi potěšující a potvrdilo pozici kraje jako destinace vhodné pro trávení aktivní dovolené. Stejně jako veřejnost cítíme určité rezervy v péči o regionální památkové objekty a jejich propagaci. Sem bychom společně s majiteli směřovali náš zájem a podporu v budoucnu,“ řekla radní Marie Kružíková.

Za třetí nejlepší kraj v kategorii Folklor a tradice považovali hlasující Zlínský kraj. Ten se kromě přízně českých turistů těší oblibě i těch zahraničních. Na Zlínsko jich totiž míří čím dál víc. Loni do Zlínského kraje přicestovalo (a strávilo nejméně jednu noc) bezmála půl milionu turistů, z čehož sedmdesát tisíc připadlo na zahraniční klientelu. Ve srovnání s rokem 2011 tak Zlínský kraj navštívilo loni o osm procent více cizinců.

„Na růstu počtu hostů se ukazuje, že marketingové působení na tuzemskou a zejména zahraniční klientelu nese ovoce. Současně je vidět, že důsledky ekonomické recese mají na cestování stále vliv. Lidé se svých cest nezříkají, ale zkracuje se délka pobytu v destinacích. Navíc tvrdé reformní kroky dnešní vlády vedou tuzemce k úsporám, které se projevují na snížené spotřebě i v cestovním ruchu. Situace na trhu vede k tlaku na ceny, který se může v konečném důsledku projevit i na kvalitě služeb a životaschopnosti podnikatelských subjektů. Jsme si vědomi také toho, že nás čeká velmi složitý rok, kdy se začnou projevovat negativní důsledky úspor v oblasti léčebné lázeňské péče,“ uvedl Ladislav Kryštof, člen Rady Zlínského kraje odpovědný za cestovní ruch.

Na Moravskoslezsko za zimními radovánkami

Za zimní dovolenou naopak češi rádi zamíří do kraje Moravskoslezského. Právě v této kategorii totiž získal kraj třetí místo. Jako nejvhodnější pro zimní radovánky označilo Moravskoslezsko téměř patnáct set hlasujících.

Cílem ankety „Kraj mého srdce 2012“ bylo podpořit domácí cestovní ruch, získat názor široké veřejnosti a zjistit současnou oblibu jednotlivých českých regionů mezi turisty. Dlouhodobě chtějí organizátoři posilovat prostřednictvím ankety vazbu hlasujících na konkrétní kraje a představovat, v čem jsou pro turisty atraktivní. Výsledky loňského ročníku vyhlásili organizátoři minulý týden na veletrhu cestovního ruchu Holiday World 2012.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *