Domů Dění v regionech V Jihomoravsk...

V Jihomoravském kraji se nejlépe podniká ve Vyškově

Vyškov má užitečné webové stránky, dostupné doktory a ve městě přibývá firem a živnostníků. To jsou důvody, proč se podnikatelsky nejpřívětivějším městem Jihomoravského kraje stal právě Vyškov. Na druhém místě ve výzkumu Město pro byznys se umístily Šlapanice. Třetí příčku obsadil Mikulov.

Vítězný Vyškov si v obou hodnocených oblastech – v přístupu veřejné správy i v oblasti podnikatelského prostředí – vedl velmi dobře. Vyškovští úředníci byli ve svém přístupu k zástupcům byznysu v kraji třetí nejlepší, ve druhé kategorii město dokonce získalo krajské prvenství. „Předností Vyškova je, že žádné předchozí ani současné vedení města nerozhodovalo jen ve výhledu jednoho volebního období, ale vždy sledovalo dlouhodobý a strategický rozvoj města. To se projevuje například nulovým zadlužením, dobrou ekonomickou kondicí města a efektivním využíváním evropských fondů,“ řekl místostarosta Vyškova Karel Jurka.

Druhé místo si z letošního ročníku odnáší loni osmé Šlapanice. Nejlépe z celého kraje si vedly hned v několika kritériích – v podílu podnikatelů, vývoji počtu ekonomických subjektů, dostupnosti pozemků a prostorů pro podnikatele a spokojenosti s přístupem radnice. Třetí Mikulov má zase v celém kraji nejvíce strážníků a nejméně rozšířené korupční prostředí.

V průzkumu mezi podnikateli, který je součástí projektu Města pro byznys, se analytici společnosti Datank zaměřili i na možnosti setkávání a pravidelné komunikace radnic s podnikateli. Vyplynulo z něj, že v Jihomoravském kraji využívají radnice možnost přímého kontaktu s podnikateli více, než je v České republice zvykem. Obce ale naopak zaostávají v poskytování informací. Prostřednictvím radničních listů informuje podnikatele o veřejných zakázkách jen třetina radnic, stejný počet rozesílá newslettery. Vůbec nejméně rozšířeným způsobem komunikace se zástupci byznysu je zasílání SMS. Touto formou komunikuje jen 5 % z nich.

Obce se ve srovnávacím výzkumu Město pro byznys hodnotí na základě padesáti kritérií rozdělených do dvou oblastí: podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. Druhou jmenovanou oblast, která se na celkovém hodnocení podílí padesáti procenty, mohou svým chováním radnice ovlivnit.

Loni se krajským vítězem stal Slavkov u Brna, cena pro celostátního vítěze putovala do Nové Paky.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *