Domů Dění v regionech V Moravskosle...

V Moravskoslezských nemocnicích řeší stížnosti ombudsmani

Nebyli jste spokojeni s léčbou, nelíbilo se vám, jak s vámi jednali doktoři a sestřičky, nebo jste je naopak chtěli pochválit? Pro takové případy fungují od začátku měsíce v moravskoslezských krajských nemocnicích takzvaní ombudsmani. Ti mají zajistit lepší komunikaci mezi pacienty, zdravotníky a manažery nemocnic.

„Ombudsmany jsme vybírali ze stávajících zaměstnanců krajských nemocnic. Doposud se stížnostmi či podněty v nemocnicích zabývalo více lidí,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro zdravotnictví Jiří Martinek. Stížnosti, pochvaly a další podněty od pacientů začali řešit ombudsmani v šesti krajských nemocnicích na začátku října.

„Chtěli jsme systém změnit tak, aby za řešení těchto záležitostí byla odpovědná konkrétní osoba, a zlepšila se tak komunikace mezi všemi zúčastněnými stranami,“ vysvětlil Martinek. Hlavní úkol ombudsmana je podle něj řešit problémy pacientů spojené s léčbou, hájit práva jejich i práva zaměstnanců a zvyšovat kvalitu zdravotnické péče v nemocnicích, kde působí.

Zatím se na ombudsmana obrátili příbuzní pacientky v havířovské nemocnici. Chtěli si s někým promluvit o postupu a způsobu léčby. Ombudsman jim zařídil osobní schůzku s primářem oddělení, který příbuzným pacientky vše vysvětlil.

„Zřízením funkcí ombudsmanů v krajských nemocnicích postupně naplňujeme programové prohlášení krajské koalice ČSSD a KSČM, na kterém jsme se dohodli po svém zvolení v loňských krajských volbách – zachovat páteřní síť krajských nemocnic, rozsah a dostupnost zdravotní péče a zvyšování její kvality a služeb,“ dodal moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *