Domů Dění v regionech Větší logisti...

Větší logistické centrum přinese České Třebové nové příležitosti

Čtyři tisíce metrů zabere další logistické centrum v České Třebové. Významná dopravní křižovatka na pomezí Čech a Moravy se tak znovu rozroste. Postará se o to firma CFS Česká Třebová, která se zabývá přepravou zboží z námořních kontejnerů po celé Evropě. Samotná výstavba extrémní zvýšení dopravy město hrozit nemá. „Předpokládáme průměrně dvacet nakládek a vykládek, ale z toho se část doručuje v kontejnerech. Takže celkové zvýšení bude o něco nižší,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Pavel Švanda.

Logistická firma CFS Česká Třebová má záměr přesunout silniční dopravu na železnici. „Všichni můžeme vidět rychle narůstající objem silniční dopravy, která bohužel nejde ruku v ruce s budováním příslušné infrastruktury. Na jedné straně naše logistické centrum přinese do okolí města nové obchodní příležitosti, které mohou částečně zvýšit intenzitu dopravy směrem k plánované D35, na druhou stranu se ovšem díky logistickému centru zefektivní přeprava od terminálu Metransu,“ uvedl Švanda.

Velká investiční akce

O něco vyšší dopravní zátěž by se ale neměla města výrazně dotknout i z jiného důvodu. „Každá taková investice ovlivní dopravu. Ale protože se připravuje velká investiční akce na výjezd z průmyslové zóny, kde předpokládáme, že po dokončení bude hlavní směr výjezdu z České Třebové po silnici I/14 směrem na Svitavy, zvýšení tranzitní dopravy města mělo dotknout jen okrajově,“ prohlásil starosta České Třebové Jaroslav Zedník.

Od září bude zákaz platit pro vozy nad dvanáct tun. Uzavírka tunelů navíc stejně řidiče donutí jezdit po I/14, jinak se do logistické zóny nedostanou. Přes Litomyšl podle Zedníka jezdí tak deset procent kamionů, jejichž řidiči si nedají říct. „Budeme je upozorňovat, že je tu nové značení, pak přijde pár pokut a bude to v klidu, tak bych to viděl já,“ řekl.

Rozšíří se tunely

V září začali silničáři společně se Správou železniční dopravní cesty rozšiřovat tunely vedoucí do průmyslové zóny na dva jízdní pruhy, dosud jsou jednosměrné. Práce potrvají do zimy. To by podle Zedníka mělo dopravu vyřešit. Jiné obce si naopak na kamionovou dopravu stěžují. Kraj ji proto hodlá usměrnit, aby velká vozidla nejezdila kolem zámku v Litomyšli a přes malé obce na trase silnic druhé a třetí třídy.

Kontejnerové překladiště ve městě od roku 2013 provozuje firma Metrans. Město v minulosti prodalo firmě Metrans pozemky a má na ně předkupní právo. Metrans se rozhodl část svých pozemků prodat novému investorovi, což radnice musela schválit a zároveň si znovu smluvně zajistit předkupní právo.

Česká Třebová je největší středoevropský železniční uzel pro nákladní dopravu. „Z toho vycházíme, a také z úzké návaznosti na provoz kontejnerového terminálu na okraji města. Provoz logistického areálu podpoří́ rozvoj kombinované́ přepravy v regionu, a také přesměrování nákladů̊ ze silnice na železnici,“ doplnil Švanda.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *