Domů Dění v regionech Zlínský kraj ...

Zlínský kraj se představuje na Veletrhu Regiontour v Brně, Lázně Luhačovice si odtud odvezly cenu

0

Na veletrhu cestovního ruchu GO a Regiontour, který byl včera zahájen na výstavišti v Brně a potrvá až do neděle, získaly Lázně Luhačovice Velkou cenu cestovního ruchu za lázeňský balíček s názvem „Za krásami Východní Moravy“. Jedná se o lázeňský produkt, kdy je při pobytu hosta kombinována lázeňská péče se zajímavým poznávacím programem. Odborná porota ocenila zejména to, že pobytový balíček pomáhá rozvoji cestovního ruchu nejen v Luhačovicích, ale v celém Zlínském kraji.  

„Velmi si vážíme všech podnikatelů, kteří z vlastní iniciativy organizují řadu kulturních, sportovních nebo poznávacích akcí a přispívají tak svými aktivitami k rozvoji cestovního ruchu ve Zlínském kraji. Lázně Luhačovice jdou v tomto směru příkladem,“ řekl radní Zlínského kraje Jan Pijáček, který zodpovídá za oblast cestovního ruchu.

Lázně Luhačovice nebyly jediným oceněným subjektem ze Zlínského kraje. Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko získala cenu poroty v kategorii Elektronický projekt, cenu poroty získala také obec Modrá ve velmi nabité kategorii Turistický produkt za komplexní lokální produkt „Skanzen Modrá“.

Zlínský kraj se značkou turistického regionu Východní Morava je na veletrhu Regiontour v Brně tradičním vystavovatelem. V roce 2019 však zásadním způsobem mění charakter zviditelnění regionu.

„Zatímco dřívější prezentace kladly důraz na jednotlivé lokality, mikroregiony, oblasti a podoblasti, aktuální prezentace Zlínského kraje zohledňuje obecné trendy a soustřeďuje se více na nabídku konkrétních produktů s ohledem naplnit potřeby zákazníků – turistů. Proto letos kraj ukazuje svůj potenciál ve čtyřech ucelených tematických blocích. V těch pak vyniknou hlavní jedinečné přednosti turistické nabídky Zlínského kraje, spočívající v rozmanitosti témat, kompaktnosti území a vysoké kvalitě infrastruktury a služeb“, uvedla ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Petra Psotková.

„Návštěvníkům sdělíme, CO VIDĚT?- zde budou prezentovány zejména památky, historické                  a kulturní cíle, atraktivity. Dostanou doporučení KAM VYRAZIT? Dominovat bude nabídka pro turisty všech kategorií – pěší turisté, cykloturisté, motoristé. Nabídneme také turistické průvodce, mapy, poradenství. Pro ty, kteří jdou za zážitky, bude připravena sekce CO ZAŽÍT? Budeme prezentovat pestrou nabídku moravské gastronomie a jedinečnost folkloru zejména atraktivní akce, za kterými se vyplatí do regionu přijet (festivaly hudební, folklorní i gastronomické, slavnosti, filmové přehlídky, Barum Rally, jarmarky atd.). Poradíme také, CO VYZKOUŠET? Například dáme inspiraci k produktům navracejícím zdraví, přinášejícím pozitivní zážitky a relaxaci, zejména se jedná o lázně, wellness, relaxační programy a produkty,“ vysvětlila Petra Psotková.

Ve stánku Zlínského kraje – Východní Moravy probíhají ochutnávky typických lokálních produktů, například moravského vína. Po celou dobu veletrhu je v provozu také „frgálová manufaktura“, kde jsou před zraky návštěvníků připravovány pověstné valašské frgály, skvělá pochutina, kterou dokonce chrání EU zeměpisným označením původu.

Veletrhy GO a Regiontour probíhají až do neděle 20. ledna. Stánek Zlínského kraje – Východní Moravy je situován do pavilonu P a má číslo 027.