Domů Dění v regionech Na zimu jsme ...

Na zimu jsme připraveni, hlásí vysočinští silničáři. Ve skladech je 87 tisíc tun posypu

0

Krajští silničáři na Vysočině na společné schůzce se zástupci Integrovaného záchranného systému Kraje Vysočina a zainteresovanými organizacemi deklarovali připravenost na zimu.

Ve skladech napříč Vysočinou je připraveno 22 tisíc tun soli a 65 tisíc tun posypového inertu. Cestáři se budou v zimě starat o zhruba 4,7 tisíce kilometrů silnice I. až III. třídy. Stále platí, že pro jakoukoli zimní údržbu silnic je klíčová také ukázněnost řidičů.

Sjízdnost vysočinských silnic bude Krajská správa a údržba silnic Vysočina (KSÚS) zajišťovat 140 sypači, téměř třemi stovkami radlic a šípových pluhů a dalšími mechanismy. Celý region je stejně jako v minulosti rozdělen do 119 okruhů. Na místech s časnou tvorbou sněhových jazyků budou umístěny sněhové zábrany, už nyní jsou kolem vybraných silnic umísťovány tisíce sněhových tyčí, krajští silničáři mají k dispozici také čtyři hlásiče náledí a dvě meteostanice. „Ve všech sypačích jsou umístěny GPS s tím, že o pohybu mechanizace mají přehled nejen dispečeři na správě a údržbě silnic, ale také dispečink krajských hasičů. Ti tam přesně vědí, jak daleko je údržba při hlášení mimořádných událostí,“ popisuje radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš.

Novinkou je osazení teploměrů na radlice. S ohledem na charakter inverzních zim s pohybem a rychlými výkyvy teplot kolem 0 stupňů mají silničáři potřebu sledovat konkrétní hodnoty nejen na mostech, ale i v údolích, na návětrných stranách silnic a přizpůsobovat údržbu konkrétním situacím. Ještě před začátkem zimy obmění KSÚSV 16 kusů traktorů a následně začátkem příštího roku 22 kusů sypačů.

Změna oproti minulým zimním obdobím nastane v případě silnice I/38 z Jihlavy na Havlíčkův Brod (přivaděč k dálnici D1). Sjízdnost tohoto úseku bude po celou zimu zajišťovat Ředitelství silnic a dálnic. Nově byla do udržovaných okruhů zahrnuta také nová silnice I/34 Božejov – Ondřejov. Zákonem stanovené zimní období, kdy silničáři zimní údržbu provádějí, začíná v listopadu a končí v březnu. Reálně je však zimní údržba zajišťována po celou dobu skutečného zimního počasí a dle konkrétní situace na vozovkách.

Žádné komentáře

Napište komentář