Domů Dění v regionech Na zimu jsme ...

Na zimu jsme připraveni, hlásí vysočinští silničáři. Ve skladech je 87 tisíc tun posypu

Krajští silničáři na Vysočině na společné schůzce se zástupci Integrovaného záchranného systému Kraje Vysočina a zainteresovanými organizacemi deklarovali připravenost na zimu.

Ve skladech napříč Vysočinou je připraveno 22 tisíc tun soli a 65 tisíc tun posypového inertu. Cestáři se budou v zimě starat o zhruba 4,7 tisíce kilometrů silnice I. až III. třídy. Stále platí, že pro jakoukoli zimní údržbu silnic je klíčová také ukázněnost řidičů.

Sjízdnost vysočinských silnic bude Krajská správa a údržba silnic Vysočina (KSÚS) zajišťovat 140 sypači, téměř třemi stovkami radlic a šípových pluhů a dalšími mechanismy. Celý region je stejně jako v minulosti rozdělen do 119 okruhů. Na místech s časnou tvorbou sněhových jazyků budou umístěny sněhové zábrany, už nyní jsou kolem vybraných silnic umísťovány tisíce sněhových tyčí, krajští silničáři mají k dispozici také čtyři hlásiče náledí a dvě meteostanice. „Ve všech sypačích jsou umístěny GPS s tím, že o pohybu mechanizace mají přehled nejen dispečeři na správě a údržbě silnic, ale také dispečink krajských hasičů. Ti tam přesně vědí, jak daleko je údržba při hlášení mimořádných událostí,“ popisuje radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš.

Novinkou je osazení teploměrů na radlice. S ohledem na charakter inverzních zim s pohybem a rychlými výkyvy teplot kolem 0 stupňů mají silničáři potřebu sledovat konkrétní hodnoty nejen na mostech, ale i v údolích, na návětrných stranách silnic a přizpůsobovat údržbu konkrétním situacím. Ještě před začátkem zimy obmění KSÚSV 16 kusů traktorů a následně začátkem příštího roku 22 kusů sypačů.

Změna oproti minulým zimním obdobím nastane v případě silnice I/38 z Jihlavy na Havlíčkův Brod (přivaděč k dálnici D1). Sjízdnost tohoto úseku bude po celou zimu zajišťovat Ředitelství silnic a dálnic. Nově byla do udržovaných okruhů zahrnuta také nová silnice I/34 Božejov – Ondřejov. Zákonem stanovené zimní období, kdy silničáři zimní údržbu provádějí, začíná v listopadu a končí v březnu. Reálně je však zimní údržba zajišťována po celou dobu skutečného zimního počasí a dle konkrétní situace na vozovkách.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *