Domů Doprava První týden k...

První týden kampaně Do práce na kole v Brně – 101 týmů, 307 soutěžících, 6967 kilometrů

Celonárodní kampaň Do práce na kole, kterou ve spolupráci s iniciativou Auto*mat organizuje i brněnská Nadace Partnerství, má za sebou první soutěžní týden. Do soutěže se jen v Brně zapojilo 101 týmů a 307 cyklistů z brněnských firem.

Stoprocentní dojížďku na kole absolvovalo v prvním zkráceném týdnu celkem 7 brněnských týmů. Celkem se do celorepublikové kampaně, která probíhá také v Praze, Brně, Pardubicích a Liberci, zapojilo téměř 2500 lidí v 790 týmech.

„Více než tři stovky účastníků brněnské kampaně jsou pro nás takovým signálem, že o zlepšení podmínek pro cyklistiku ve městě je zájem,“ říká za pořádající Nadaci Partnerství koordinátor kampaně Jiří Jedlička s tím, že propagace kola jakožto dopravního prostředku je jedním z hlavních cílů kampaně.

Jeho slova potvrzuje i jeden z účastníků, Zbyšek Mráz z firmy Red Hat Czech: „Mrzí mě, že má magistrát a radnice k rozšiřování cykloinfrastruktury takový nevšímavý a lhostejný přístup. Jinak kampaň hodnotím veskrze pozitivně. Ve firmě to rozjelo příjemnou soutěživou atmosféru a mám pocit, že najednou začalo do práce na kole po městě jezdit obrovské množství lidí.“

Organizátoři věří, že obyvatelé českých a moravských měst objeví kouzlo cestování na jízdním kole. Zároveň ale týmy soutěží o atraktivní ceny v několika kategoriích. „Hlavní kategorie spočívá v pravidelné dojížďce na kole do práce. Z týmů, které do práce absolvují minimálně 66 procent na kole, budou poté vylosováni výherci.“

Ty si potom mezi sebe rozdělí atraktivní ceny, jako jsou poukazy na vstup do vily Tugendhat, poukazy na odběr zboží od firmy Velo Hanák nebo Starez Sport, vstupenky na Festival otevřených sklepů, cyklistické dresy nebo pobyt v zařízení s certifikací Cyklisté vítáni.

V prvním týdnu se celkem sedmi týmům (Honeywell, Red Hat Czech, QCM, Vysoké učení technické, FEKT, Ekonomicko-správní fakulta MU, Atelier 90 a MHI servis) z celkového počtu 101 podařilo absolvovat plný počet cest do práce na kole. „Jen za první tři dny ujeli dohromady brněnští účastníci neskutečných 6967 kilometrů do práce na kole. Průměrně auto produkuje přibližně 120 g oxidu uhličitého na kilometr. Znamená to tedy, že pouze díky třem dnům kampaně bylo brněnské ovzduší ušetřeno více jak tři čtvrtě tuny oxidu uhličitého,“ doplňuje Jiří Jedlička.

Soutěžící se mohou zapojit i do soutěže kreativity nebo do soutěže o nejlepší návrh cykloopatření v Brně. Ten podpořil i náměstek primátora Robert Kotzian, který přislíbil předat vítězný návrh odboru dopravy k projednání. Do soutěže se zapojilo i nizozemské velvyslanectví, které do jedné z doprovodných soutěží věnovalo luxusní kolo. „Minulý týden jsme v Brně přivítali i nizozemského velvyslance Jana C. Hennemana, který kampaň do Brna přijel podpořit,“ říká tiskový mluvčí brněnské kampaně, Martin Gillár.

Své týmy do soutěže vyslaly v Brně například firmy ABB, Honewell, IBM, Homecredit, Red Hat Czech, ale například také Kancelář veřejného ochránce práv, divadlo Polárka, Dům umění města Brna, Statutární město Brno nebo fakulty brněnských univerzit. Vedle diplomatů a politiků kampaň podporují osobnosti kulturního a společenského života, například herec Kryštof Hádek.

Ekonomika a byznys, veřejná správa a samospráva? Vše, co se těchto témat týče, a mnohem víc mají naši zkušení redaktoři v malíku!

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *