Domů Dění v regionech Rozpočet SFDI...

Rozpočet SFDI: Dalších 100 milionů pro stavbu I/11 mezi Opavou a Ostravou

Poslanecká sněmovna schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na rok 2012 s výhledem na roky 2013 a 2014. Pozměňovacím návrhem Hospodářského výboru byl navýšen rozpočet pro stavbu silnice I/11 Mokré Lazce – hranice okresů Opava/Ostrava o 100 milionů korun. V roce 2012 zde tak bude proinvestováno celkem 400 milionů korun. Přesun peněz v rámci rozpočtu SFDI na stavbu I/11 byl největší změnou oproti původní verzi, schválené vládou 27. září.

„Hospodářský výbor se po výkladu pana ministra dopravy Dobeše a ředitele státního fondu dopravní infrastruktury Čočka rozhodl pro některé změny v rozpočtu, z nichž asi nejvýznamnější je přesun dalších 100 milionů korun na stavbu silnice I/11 Mokré Lazce z jiných projektů. V Moravskoslezském kraji tak bude v příštím roce na stavby silnic k dispozici druhý nejvyšší objem prostředků ze všech krajů v České republice,“ řekl poslanec a člen Hospodářského výboru Jiří Rusnok. Nejvíc peněz půjde v roce 2012 na silnice v Jihomoravském kraji.

Rozpočet pro druhý ostře sledovaný úsek silnice I/11, přeložku okolo Třince, zůstává pro rok 2012 beze změny. „Platí, že na přípravu stavby bude vyčleněno přes 300 milionů korun. To je celá třetina prostředků, určených na přípravy staveb v příštím roce,“ dodává poslanec Rusnok.

Schválený výdajový limit pro rozpočet SFDI na rok 2012 z národních zdrojů činí 41 miliard korun. Dále se předpokládá čerpání finančních prostředků ze zdrojů Evropské unie (zejména v rámci Operačního programu Doprava) pro rok 2012 v celkové výši 21,3 miliardy korun a úvěr Evropské investiční banky ve výši 3,7 miliardy korun, který byl snížen téměř o 50 % oproti potřebám plynoucím ze stavu realizace evropských projektů. Celkový objem rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury se zahrnutím ostatních zdrojů na rok 2012 činí 66 miliard korun.

Schválený rozpočet otevírá možnost pokračovat v realizaci evropských programů určených pro financování dopravní infrastruktury i v následujících letech, ale nepokrývá celkové potřeby výstavby dopravní infrastruktury v Česku.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *