Domů Ekonomika Firmy si moho...

Firmy si mohou říci o peníze na účast na zahraničních veletrzích

Prezentovat svou firmu na zahraničním veletrhu není zrovna levné. Především malým a středním podnikům to však má usnadnit právě zahájený projekt ministerstva průmyslu a obchodu a agentury CzechTrade. Díky němu mohou firmy získat podporu, která může pokrýt až sto procent nákladů za účast na podobné akci.

„Jedná se o jeden z hlavních pilířů Exportní strategie ČR, neboť cílem projektu je zvýšení konkurenceschopnosti ekonomiky ČR na mezinárodních trzích,“ představil projekt Společná účast na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí 2013-2014 ministr průmyslu a obchodu v demisi Jiří Cienciala.

Projektu by se mělo zúčastnit téměř třináct set firem, které díky němu vycestují na celkem devadesát zahraničních veletrhů. Týká se to výstav a veletrhů nejen v prioritních a zájmových zemích, ale i ve státech, ve kterých jsou zastoupeny pro Český export důležité obory.

Návrat k původnímu účelu CzechTrade

„Jsme rádi, že se potvrdila správnost rozhodnutí vrátit se k původnímu účelu CzechTrade, to je sloužit především českým firmám jako organizace na podporu obchodu a poskytovat pomoc při pronikání na zahraniční trhy,“ dodal ředitel sekce zahraničního obchodu ministerstva průmyslu a obchodu Zdeněk Vališ.

Celý projekt by měl přijít na dvě stě třicet pět milionů korun. Oproti předchozímu období tak budou náklady o sto milionů nižší. Uspoří se i díky tomu, že se o úspěšný průběh projektu a zajištění jednotlivých veletrhů nově postará místo zprostředkovatele dvanáct manažerů z agentury CzechTrade. České firmy, které splní podmínky, si mohou říct o podporu, která pokryje až sto procent nákladů na účast na veletrhu. Horní hranice je však sto dvacet tisíc korun.

Nejvýznamnější veletrhy, na které mohou firmy díky projektu vycestovat do konce letošního roku, jsou například Medica Düsseldorf v Německu, POLLUTEC Horizons Paříž ve Francii, Zdravookhraneniye Moskva v Rusku a začátkem roku 2014 Arab Health Dubai v SAE, IMME Kalkata v Indii, Ecology of Big City Petrohrad v Rusku a MTA Hanoj ve Vietnamu, a týkají se takových klíčových oborů jako je energetika, zdravotnická technika, ekologie nebo strojírenství.
Jsem zodpovědný za to, aby Moravské hospodářství stále přinášelo aktuální a vyvážené zpravodajství té nejvyšší kvality. Připravuji reportáže, články a rozhovory.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *