Domů Dění v regionech Jihomoravské ...

Jihomoravské firmy se naučí, jak zazářit se svými produkty. Dostanou na to až sto tisíc korun

inovační vouchery

Jedna marketingová poučka praví, že bez reklamy se stane ta úplně nejhorší věc – nic. Aby se tomu jihomoravské firmy vyhnuly, mají teď možnost získat až sto tisíc korun na to, aby se spojily s profesionálními kreativci, kteří jim pomohou vyhnat prezentaci jejich portfolia do nebes. Novinka se jmenuje JIC KREATIVNÍ VOUCHER a spouští ji Brno spolu s Jihomoravským inovačním centrem (JIC). Město na poukazy přispívá čtyřmi miliony korun.

Na co firmy peníze dostanou? Může se jednat o redesign produktu nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Vybírat budou z profesionálů v oborech jako je grafika, design, marketing, ale i scénická umění, literatura nebo architektura. Na vzájemnou spolupráci získají jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů, maximálně ale sto tisíc korun.

JIC KREATIVNÍ VOUCHER je tuzemskou novinkou. „Inovativní firmy na jižní Moravě mají často produkty a služby, kterými vynikají nejen v lokálním, ale i celosvětovém měřítku. Mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ vysvětlil ředitel JIC Jiří Hudeček, proč se JIC rozhodl pomoci prohloubit zkušenosti firem se spoluprací s kreativci.

Konkurenceschopnější díky kreativcům

Peníze na projekt poputují z brněnské městské kasy. „Podle studie mapující místní kreativní odvětví je v Brně několik tisíc profesionálů v oblasti kreativního průmyslu. Ti všichni mohou firmám pomoci být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvedl brněnský primátor Petr Vokřál.

Firmy sídlící v Jihomoravském kraji si budou moci vybrat ke spolupráci profesionály ze speciálně zřízené kreativní galerie. Do ní se od 2. listopadu můžou hlásit zájemci z kreativních oborů s minimálně pětiletou praxí. Žádosti o konkrétní projekty můžou firmy odevzdávat od 1. února 2016 po absolvování workshopu, na kterém získají informace o správném zadávání kreativního projektu. Vouchery zástupci města i JIC vylosují v dubnu 2016.

Brno i JIC má s podporou firem formou poukazů zkušenosti – před sedmi lety jihomoravská metropole jako první město v republice zavedla JIC INOVAČNÍ VOUCHER, který přispívá na propojení firem s vědci. Úspěšný koncept postupně převzaly i ostatní kraje.

Jako inspirace pro nový kreativní poukaz posloužila města, jako je Salzburg nebo Manchester. Tamní firmy díky poukazům navázaly dlouhodobou spolupráci s kreativci, která navíc odstartovala širší inovační procesy ve firmách.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *