Domů Ekonomika Webnode: Prvn...

Webnode: První firma z inkubátoru JIC uspěla i díky krizi

Webnode

Úplně první firmou odchovanou v podnikatelském inkubátoru Jihomoravského inovačního centra (JIC) byl Webnode. Díky jeho službě si může vlastní web zadarmo vytvořit i internetem nepolíbená moravská babička. Možnost vytvořit si vlastní webové stránky skrze jednoduchý online systém se však zalíbila na všech kontinentech. Firma má v současnosti 18 milionů zákazníků zejména v Brazílii a v Evropě. Petr Bláha vzpomíná v rozhovoru mimo jiné na to, jak ekonomická krize z roku 2008 dopomohla Webnode k růstu.

Jaké byly začátky firmy Webnode? Díky čemu se zrodil nápad stvořit systém pro jednoduchou online tvorbu webových stránek?

Naše společnost vznikla v Brně v roce 2008. V té době již existovaly služby, se kterými bylo možné si vytvořit webové stránky. Webnode ovšem chtěl jít dál. Cílem bylo vytvořit systém, se kterým si web zvládne vytvořit „i vaše babička“. Měli jsme zkušený tým, který vyvinul systém pro tvorbu webových stránek pro větší firmy. Postupem času dávalo stále větší smysl systém zjednodušit, a nabídnout ho široké veřejnosti.

Bylo pro firmu důležité, že se rozrůstala právě v Brně s jeho koncentrací technologických škol a parků?

První členové našeho týmu se sešli už při studiu na brněnských univerzitách. Byli jsme úplně první firma vzešlá z podnikatelského inkubátoru Jihomoravského inovačního centra (JIC). To nám v začátcích nesmírně pomohlo se zázemím, poradenstvím, svými kontakty i v oblasti propagace. V současnosti nám ale technologické parky přináší spíš problémy z hlediska náboru pracovníků do IT. Je tu velká konkurence. Ve Webnode v současnosti otvíráme padesát nových pracovních míst v IT a marketingu, a je obtížné tyto pozice obsadit.

Měla firma od počátku ambice růst „kam až to půjde“? Anebo šlo o projekt, jehož úspěch byl nečekaný?

Už při startu v roce 2008 bylo jasné, že český trh je příliš malý. Od začátku jsme měli globální ambice. Webnode nejdříve expandoval do Spojených států, Německa a Španělska. Jednoznačným mezníkem byl pak vstup do Brazílie v roce 2011. Hlavně díky němu jsme během roku téměř zdvojnásobili počet uživatelů.

Kde všude v současnosti firma Webnode působí? Jde o evropské či mimoevropské trhy?

Díky jednoduchosti, na kterou Webnode klade extrémní důraz, získal od svého startu přes 18 miliónů zákazníků. Nejvíce uživatelů má Webnode v České republice, Brazílii, Španělsku, Portugalsku a Itálii. Službu nicméně využívají lidé po celém světě, na všech kontinentech, ve 45 zemích. V Česku od roku 2008 díky Webnode vzniklo kolem jednoho a půl miliónu webových stránek.

Co podle Vás především vedlo k úspěchu společnosti?

Webnode se spustil před velkou krizí, která jeho úspěchu nakonec paradoxně pomohla. Typickými zákazníky Webnode jsou malé a střední firmy, živnostníci anebo různá zájmová sdružení. Podnikatelům samozřejmě během krize celosvětově poklesly příjmy a řešili rozpočtovou stránku i tím, že chtěli ušetřit na tvorbě vlastního webu.

Připravuje v současnosti Webnode nějaké nové produkty anebo změny stávajících služeb?

Velkým plánem pro rok 2015 je spuštění Webnode 2.0. Nepůjde o další vývoj současné platformy, už rok tým Webnode pracuje na zcela novém produktu. Za dobu, po kterou je firma na trhu, se situace logicky změnila. V oblasti webů je daleko větší důraz na přístupnost pro mobilní zařízení. Právě na to i další novinky bude Webnode 2.0 reagovat.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *