Domů IT a e-Government Firmy i polit...

Firmy i politici zjistí, co se o nich píše na Facebooku

„Celý den sedím doma a popíjím Kofolu“ – nevinný a nic neříkající status, který napíšete na svou zeď na Facebook. Pro společnost Kofola to ale může být jasný signál, že se o ní na síti ví a diskutuje. Pokud si ovšem nechá udělat takzvaný monitoring sociálních sítí.

Další podmínkou samozřejmě je, aby váš profil byl nastavený jako veřejně přístupný, to znamená, že jeho obsah může číst kdokoli. Monitoring sociálních sítí jako je Facebook, Twitteru, Youtube nebo stránky blogerů je v České republice zatím v plenkách, v zahraničí jde o běžný nástroj firem.

„Tento typ monitoringu je určen všem, kteří chtějí mít přímou zpětnou vazbu od zákazníků různých věkových a sociálních skupin a zajímá je, jaké emoce vyvolává jejich osoba, společnost, značka, nový produkt či služba. Pro firmy je důležitým marketingovým nástrojem monitorujícím komunikaci jejich aktivit. Využijí jej mimo jiné i politické strany pro oslovení svých voličů před nadcházejícími komunálními volbami,“ uvádí Eva Eliášová, obchodní a marketingová ředitelka společnosti NEWTON Media. Právě NEWTON Media od září nabízí kromě standardního monitoringu médií i sledování sociálních sítí. Nejen, že tak firma či politik může zjistit, kde a kdy o nich byla informace uveřejněna, ale také jestli to byl názor pozitivní, negativní nebo neutrální. O tom, že sledování sociálních sítí má z pohledu firem na českém trhu budoucnost, hovoří například i počty uživatelů Facebooku. Aktuálně ho využívá přes 2,8 milionu českých uživatelů, přičemž za posledních šest měsíců jich přibylo tři sta tisíc. Nejpočetnější skupinou jsou lidé ve věku 18 až 34 let.

„Sledovat a používat sociální sítě v dnešní době je ze strategického hlediska velmi důležité, protože počet lidí, kteří sociální sítě pravidelně navštěvují, rychle přibývá. Firmy začínají ve větší míře využívat sociální sítě jako marketingový nástroj na reklamní kampaně, jsou velmi účinným prostředkem pro „testování“ vnímání osoby, firmy, produktu, služby, konkurence,“ upozorňuje Eva Eliášová.

„V Čechách tuto službu zatím využívá jen pár klientů. Potenciál má ale obrovský,“ říká Jan Řežáb ze společnosti Candytech, což jsou vývojáři zaměření na aplikace pro Facebook, Google nebo Youtube. Díky monitoringu sociálních sítí mohou klienti například reagovat na případné negativní reakce. „Mohou také sledovat strategické záměry a aktivity konkurence i hodnotit úspěšnost reklamních kampaní svých i konkurenčních,“ uzavírá Martin Vobr, předseda představenstva společnosti NEWTON Media.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *