Domů Kultura a zábava Odstraňte str...

Odstraňte stres a zlepšete si kondici s pilates a jógou

Přemýšlíte nad tím, co udělat pro svoje tělo a zároveň alespoň na chvíli hodit za hlavu každodenní stres? Potom je pro vás kombinace pilates a jógy tou správnou volbou. Při tomto typu cvičení zapojíte aktivně jak tělo, tak i mysl. Pilates a joga tvoří dynamický a plně integrovaný cvičební celek.

Jóga je nejlepším možným cvičením pro zlepšení pružnosti celého těla. U jógových pozic jde však o více než jen o fyzické cvičení. Ovlivňují především mysl a ducha, zlepšují vědomí sebe sama, vitalitu a vnitřní klid.

U pilatesu jde o velmi cílenou formu cvičení, která pomáhá posílit a aktivovat tělo, aniž by přibývala nadbytečná svalová hmota. Po čase pak dochází k vypracovanému a napřímenému tělu. Piláty jsou založeny na myšlence, že špatné návyky vedou k různým disbalancím a slabostem těla. U pilatesu jde tedy o řízené a opakované cviky, které se využívají k nápravě disbalancí a novým navýkovým stereotypům našeho těla. Mentální soustředění a dechové techniky jsou nedílnou součástí cvičení pilates.

Jóga a pilates sdílejí mnoho společných znaků. Proto byla otázka času, kdy dojde ke spojení těchto cvičebních systémů. Cílem jógy a pilatesu je vybrat to nejlepší z obou metod a kombinovat posílení středu těla (jde o základní myšlenku pilatesu) s pružností a univerzálností jógy.

Pokud chcete vyzkoušet lekce, které kombinují jógu a pilates, nemusíte znát ani jógu ani piláty. Zkušený lektor každý cvik, každou pozici do detailů vysvětlí, a tak i úplný začátečník si lekci pilates-jógy skvěle užije.

Pojďme si ale nyní představit kombinaci cviků, které si zacvičí každý sám doma. Kombinaci cviků, které přinášejí dle čínské historie vitalitu, sílu a dlohověkost. Kombinace cviků-asán se jmenuje Pozdrav slunci. Jde o jednu z nejoblíbenějších kombinací asán, které jsou snadno zapamatovatelné a krásně na sebe navazují. Pozdrav slunci se ideálně cvičí ráno při východu slunce nebo naproti svému příteli či přítelkyni. Kombinace cviků by se měla cvičit denně a celý Pozdrav slunci zopakovat tolikrát denně, kolik vám je let. Pro dlouhověkost je třeba něco málo udělat. Takže s chutí do toho!

˶Je pravda, že ohebná záda jsou předpokladem dlohého života ˝ Čínské přísloví

POZDRAV SLUNCI

  1. Postavte se do pozice Hory (Tádásany), dívejte se na slunce nebo na svého přítele, nohy jsou napjaté a chodidla máte u sebe. Sepněte ruce do prosebné pozice (Namaste) a dýchejte zhluboka. Představte si, že chcete o pár centimetrů vyrůst, jako by vás za temeno hlavy někdo tahal směrem vzhůru. Nohy jsou však pekně na zemi.
  1. Při nádechu vytáhněte paže co nejvýše nad hlavu, dlaně mějte u sebe. V pozici chvíli vydržte. Dýchejte.
  1. Po výdechu se předkoňte dolů, kolena mírně pokrčte, dlaně položte před sebe na zem.
  1. Jednu nohu posuňte co nejdále za sebe a potom i druhou. Zatlačte do pat, nohy mějte natažené. Představte si, že vaše tělo je pevné rovné prkno – pozice prkna.
  1. Položte nárty na zem, vytáhněte se z kyčlí a při výdechu se protáhněte v zádech. Hlavu držte vzhůru – pozice kobry.
  1. Nadechněte se a při výdechu se opřete o špičky a zvedněte hýždě do pozice Psa. Pozici držte několik sekund. Pořád pravidelně dýchejte. Pokuste se položit paty na zem, protáhnou se tak obě nohy.
  1. Při výdechu pokrčte kolena, dívejte se na svého přítele či na slunce, poté skočte do dřepu mezi ruce.
  1. Nyní si stoupněte, propněte nohy, vzpažte paže nad hlavu, dlaně mějte spojené. Zhluboka dýchejte. Vytáhněte se v trupu, jako byste chtěli vyrůst. Pozici držte několik sekund, dýchejte.
  1. S výdechem vracejte paže před hrudník, ruce mějte stále v prosebné pozici Namaste. Nyní jste zacvičili celý Pozdrav slunci a opakujte jej tolikrát kolik vám je let.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *