Domů Nezařazené Děti obdarova...

Děti obdarovaly seniory v domovech důchodců

Propojení generací, to byla hlavní myšlenka projektu „Sto důvodů k úsměvu“. Ten vznikl pod záštitou Nadačního fondu Tesco k oslavě stého výročí založení Československa. V září a říjnu tak měli žáci základních škol a senioři v šesti městech po celé republice unikátní možnost se vzájemně potkat a obdarovat se.

 

Žáci ze šesti vybraných základních škol z Prahy, Brna, Liberce, Plzně, Hradce Králové a Břeclavi se postupně vydali do místních prodejen řetězce Tesco a vybrali zde zboží, které si senioři z jejich blízkého domova důchodců přáli a naplnili jimi dodávku Tesco. Mezi nejčastější přání seniorů patřily trička, knihy, drogerie, slazené nápoje, uzeniny nebo elektronika.

Celý nákup následně žáci naskládali do dodávek Tesco, které je pak doručily přímo na adresy domovů pro seniory. Tam už je ale zase osobně předali žáci jednotlivých tříd. Senioři byli touto návštěvou zjevně dojatí a často se neubránili slzám. „Mám radost, že se nám prostřednictvím toho projektu podařilo podpořit mezigenerační spolupráci a sounáležitost a zároveň propojit dvě zcela odlišné generace. Právě úctou ke staří a spoluprací s mladou nastupující generací jsme chtěli oslavit významný historický milník, jakým je založení samostatného československého státu,“ vysvětluje Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro Českou republiku.

O projekt byl velký zájem i ze strany základních škol. Oceňovaly na něm právě osobní setkání dětí se seniory a možnost ukázat dětem, jak pomáhat druhým. Zároveň projekt sehrál velmi pozitivní roli při sbližování všech věkových kategorií. Školy v mnoha případech navázaly s domovy pro seniory bližší spolupráci a chystají pro ně další setkání, ať už v podobě nejrůznějších hudebních nebo jiných kulturních vystoupeních.

Vedení domovů pro seniory byla z projektu nadšená. Vedle hmotných dárků přisuzovala zásadní roli právě osobním setkání dětí a seniorů. Právě tam jim zásadním způsobem dokáží rozbít mnohdy stereotypní dny a rozzářit úsměv na tvářích. A přesně toho chtěl projekt 100 důvodů k úsměvu dosáhnout.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *