Domů Dění v regionech Školy můžou u...

Školy můžou učit děti prostřednictvím digitálních programů

Čtyři desítky základních a středních škol na Vysočině budou vyučovat přírodovědné obory za pomoci moderního výukového software připraveného společností Corinth a Univerzitou Karlovou v Praze. „Za téměř tři milióny korun, získaných v rámci úspěšného projektu Kraje Vysočina z Evropského sociálního fondu, budou moci učitelé na druhých stupních základních škol a na středních školách využívat potenciál několika stovek elektronicky zpracovaných materiálů ve formě 3D modelů, animací a videí, simulací, panoramatických fotek nebo rozšířené reality. Všechny tyto nástroje pomohou překonat zažitou výuku z učebnic a nechají děti nahlédnout do pro ně přijatelnějšího světa v digitálním prostředí,“ uvedla radní Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu Jana Fialová.
První ze škol, která začne aplikaci několikrát oceněnou a používanou po celém světě využívat, je jihlavská Základní škola Otokara Březiny. Zde byla dnes nová pomůcka představena za přítomnosti hejtmana Kraje Vysočina Jiřího Běhounka, rektora Univerzity Karlovy Praha Tomáše Zimy a ředitele školy Pavla Říhy. Ve spolupráci s Přírodovědnou fakultou UK vznikl ojedinělý výukový program, ve kterém si mohou žáci například prohlédnout části lidského těla, stavbu rostlin, geometrické vzorce, atomy a molekuly ve 3D rozlišení, ale i videa neproveditelných nebo nepozorovaných experimentů, které nelze z důvodu extrémního nebezpečí nebo rychlosti realizovat přímo s dětmi v laboratořích. „Naším cílem je nadchnout děti ke studiu prostřednictvím něčeho nového, proto do budoucna uvažujeme i o tom, že součástí této výukové platformy budou i sady tabletů, na kterých si děti samy budou objevovat nové – zoomovat do absolutních detailů, tahem ukazováčku otáčet a prozkoumávat lidské tělo, zjišťovat jak věci rostou. Mluvím o věcech, které na obrázcích v učebnicích nenajdou,“ říká Jana Fialová s tím, že tento nový nástroj k výuce by měl na školách podpořit především oblíbenost přírodovědných oborů – fyziky, chemie, přírodovědy nebo zeměpisu. „Partnerům projektu, a to i včetně základních škol, které kraj nezřizuje, jsme nabídli možnost sáhnout si na nástroje zpestřující výuku hodiny. Jsme v době, kdy je otázkou příležitosti využít nadšení dětí o techniku a moderní trendy. Toto považuji za ideální model spojení výuky s herním světem,“ uvedl hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.   Podobná cesta netradiční výuky a podpory dosud nerealizované praxe se Kraji Vysočina vyplatila, když na školách nabídl dětem projekty stavění stavebnic. Následně vzrostl zájem o studium na technických oborech.

Žádné komentáře

Napište komentář