Domů Dění v regionech Vtipnou kampa...

Vtipnou kampaní na neukázněné cestující

MHD Brno

Plakáty s vtipnými slogany nově umístil do vozů Dopravní podnik města Brna. Snaží se přesvědčit cestující, aby byli vůči ostatním ohleduplní. Na obrovských samolepkách se nachází piktogramy vyobrazeným dítětem coby supermanem vylétávající z kočárku, nebo autobus fackující zrcátkem člověka.

Kampaň má název: Zas tak složité to není. „Cílem je zábavnou a zajímavou formou ukázat a možná i připomenout cestujícím přepravní podmínky a základní pravidla slušného chování. Při jejich dodržování se bude všem cestovat příjemněji a přitom jejich plnění zas tak složité není,“ vysvětlil generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Vtipné obrázky jsou doplněny krátkým textem v českém i anglickém jazyce. Například, že každý není povinný poslouchat hlasitou hudbu ze sluchátek svého souseda. Při výrobě dopravní podnik vycházel ze situací, které mohou ve vozech nastat, vadí ostatním cestujícím a přitom jsou proti přepravním podmínkám. „V kampani řešíme 32 základních témat. Vše je jednoduše graficky znázorněno. Nikoho totiž nebaví číst dlouhé texty týkající se dodržování pravidel,“ popsal vedoucí marketingu a komunikace dopravního podniku Luděk Kocman.

 Ve vozech i jinde

Na barevné piktogramy můžou cestující narazit ve vozech, a to ve formě folií na vozidlech nebo polepů v tramvajích. Obrázky umístili také do držadel ve vozech. Do budoucna plánuje brněnský dopravce také výrobu kvarteta s jednotlivými piktogramy.

Usměrnit neukázněné cestující vtipnou formou se již několik let snaží také v Dopravním podniku města Olomouc. Do vozů nepravidelně umísťuje obrázky s hesly, jako Nepleťte se MHD s bufetem nebo Dopřejte Vašemu pejskovi jízdenku a náhubek! „S kampaní začneme vždycky, když se začne ve vozech opakovat určitý jev. Typické je například, že v době začátku školního roku upozorňujeme školáky a studenty, že batoh ve vozidle na záda nepatří,“ uvedla mluvčí olomouckého dopravního podniku Martina Krčová.

Na vztahy mezi cestujícími se zaměřili v Hradci Králové. Do vozů umístili třeba s letáky s textem Nestojí ve Vaší blízkosti osoba starší, tělesně postižená nebo těhotná žena, která si potřebuje sednout? Děkujeme Vám za uvolnění místa k sezení těm, kteří to více potřebují. Respektujeme se vzájemně.

Dopravní podniky používají k upozornění cestujících také hlášení. Právě takovou formou dělají občas kampaně v Ostravě. „V minulosti třeba na přepravu cestujících ve znečištěných oděvech, přepravu psů bez a s náhubkem či cestování s batohem na zádech,“ přiblížil mluvčí Dopravního podniku Ostrava  Miroslav Albrecht.

Žádné komentáře

Napište komentář