Domů Soutěže Showroom se s...

Showroom se skluzavkou a malou džunglí si zaměstnanci oblíbili. Schůzují tu s klienty i s kolegy

Jungle

Když vstoupíte do kanceláří nábytkářské firmy TECHO, dýchne na vás obrovský otevřený prostor. Pod stropem se vznáší hejno létajících ryb a stěnu za recepcí zabírá ohromný obraz. Z galerie nad hlavní halou k vám možná někdo zrovna sjíždí po skluzavce.

Právě různorodost a originalita kanceláří TECHO zaujala porotce soutěže Moravského hospodářství Kancl snů. Čtenáři je pak v hlasování vynesli na druhé místo.

Každý další krok vás totiž přenese do jiného prostředí. Jedna zasedačka připomíná myslivnu, druhá s tagy na betonových zdech sprejerův sen. Centrální část ovládla malá džungle s hamakami a závěsnými křesly.  O tom, jak se podobné prostory rodí a jaký užitek firmě přináší, jsme si promluvili s ředitelem českého obchodu společnosti TECHO Janem Merglem.

Vstup

Vstup

Jak vznikala podoba vašich kanceláří?

Naše kanceláře, respektive budovu, ve které nyní sedíme, obýváme nějakých dvacet let. Poslední remodeling je už asi čtvrtý nebo pátý v řadě. Zásadním způsobem jsme při něm zasáhli do pojetí celého prostoru. Původní showroom jsme proměnili v místo, které už neslouží pouze k prezentaci, ale naši kolegové jej využívají i jako pracovní a relaxační zónu. Zároveň však ilustruje know-how komplexního řešení kancelářského prostředí, které TECHO klientům nabízí.

Před dvěma roky jsme začali na tomto projektu spolupracovat s architektem Petrem Kolářem ze studia ADR. Základní vize byla jasná, ale do diskuze se zapojili všichni lidé napříč firmou. Když se dnes dívám na výsledek, vnímám reakce kolegů a klientů, tak nepochybuji, že se naše snaha vyplatila.

Nature

Nature

Jak se vám tu pracuje? Prostředí je to ohromně kreativní, ale na druhou stranu – nejsou všechny ty prvky dohromady i trochu rušivé?

Na první pohled se může zdát, že je tu ohromující množství nejrůznějších vjemů. Ale hlavní myšlenka byla, aby si zde každý našel svoje místo. Máme zde prostory obložené pouze dřevem, jinde hraje prim beton nebo zeleň. Uvidíte zde skluzavky, houpací sítě i fotbálek. Všichni totiž máme individuální preference a vidíme svou vizi ideálního pracovního prostředí v jiné části showroomu. Díky tomu se také dokážeme lépe ztotožnit s představami klientů. Stále více tento prostor využívají i naši kolegové. A to nejen pro jednání se zákazníky a dodavateli, ale i pro interní schůzky. A musím říct, že zpětná vazba, kterou dostáváme, je veskrze pozitivní.

Podobně inovativní kanceláře známe z fotek zahraničních gigantů, jako je třeba Google. Co ale český trh, jsou tuzemské firmy připraveny pojmout své prostory trošku jinak? S nápadem?

Trh s kancelářským nábytkem a prostory se mění. Nahrává tomu řada aspektů, ať už je to rozvíjející se trend home office nebo ohromné možnosti IT technologií.  Dnes už člověku k práci stačí houpací křeslo, notebook, smartphone a připojení k internetu. Nemusí sedět na jednom vyhrazeném místě, ale může po kanceláři putovat. A nemyslím si, že by to bylo pouze v režii zahraničních firem. První vlaštovky se objevují i u nás. Zaměstnavatelé věnují stále více pozornosti nejrůznějším možnostem relaxace, odpočinku či soft seatingu.

Authentic

Authentic

Každého bude asi zajímat cena. Jsou podobné kanceláře dražší než klasika, kterou všichni známe?

Pokud se budeme bavit o standardu, který jsme zvolili zde, dovolím si říct, že se cena zrcadlí přibližně jedna ku jedné. K žádnému většímu nárůstu nedojde. Peníze ale nejsou zásadní otázkou. Zlomovým bodem je vnímání managementu firmy a pochopení pro to, že pracovním místem nemusí být pouze stůl a židle, ale třeba i fotbálek nebo kulečník, u kterého si mohou zaměstnanci odpočinout a podiskutovat o práci.

Dnes už totiž skvělým pracovníkům nejde jen o plat nebo délku dovolené. Stále více se zajímají o prostředí, ve kterém budou pracovat. Investice se proto zaměstnavateli vrátí v podobě prostor, které je budou motivovat a inspirovat.

Přišel už k vám někdo na pohovor a řekl: „tak tady chci pracovat už jen kvůli tomu, jak to tu vypadá“?

Přišel, je to shodou okolností asi čtrnáct dní zpět. Reakce našich potenciálních nových kolegů jsou skvělé. Naše kanceláře totiž odráží i určitou firemní kulturu, úroveň komunikace a vizi, která by měla být přítomna v každé firmě. A lidé to podvědomě cítí.

Retro

Retro

Zmínil jste fotbálek. Nesvádějí podobné herní prvky zaměstnance spíše k tomu, aby se víc bavili, než pracovali?

Nejdůležitější je, abyste přijal tým kvalitních lidí. A to bez ohledu na to, jaké máte kanceláře. Pokud se vám to podaří, budou pro ně tyto prvky představovat přidanou hodnotu, která stimuluje jejich pracovní nasazení a produktivitu. Nemyslím si, že když nabídnete zaměstnancům mimo jiné i možnost relaxace, začnou zanedbávat práci. Právě naopak. A pokud člověk pracovat nechce, může se takříkajíc „zašít“ i v klasické kanceláři.

Našimi prostory dáváme kolegům najevo, že se o ně zajímáme a snažíme se jim zpříjemnit jejich pracovní prostředí. Je to benefit, který zároveň poslouží i samotné firmě. Pokud se u nás zaměstnanci cítí dobře, nebudou se o půl páté dívat na hodinky, že už je čas jít. Naopak, sednou si do pohodlného křesla, zahrají si fotbálek a u kávy proberou práci. Kancelář se najednou promění v součást jejich života.

Odpovídal:

Jan_Mergl  Jan Mergl

  ředitel českého obchodu společnosti TECHO

Jsem zodpovědný za to, aby Moravské hospodářství stále přinášelo aktuální a vyvážené zpravodajství té nejvyšší kvality. Připravuji reportáže, články a rozhovory.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *