Domů Veřejná správa Čtvrt miliard...

Čtvrt miliardy na sportovní reklamu z Lesů ČR nepůjde, rozhodl ministr

Nový ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) dal stopku všem výběrovým řízením nad pět milionů korun u organizací, které spadají pod jeho rezort. Týká se to i sportovní reklamy Českého olympijského výboru, na kterou měla dát státní firma Lesy ČR čtvrt miliardy korun s tím, že by se jejím prostřednictvím propagovaly i státní lesy.

O čtvrt miliardy korun na sportovní reklamu si Český olympijský výbor zažádal poté, co se Lesy ČR zavázaly přifouknout letošní státní rozpočet o šest a půl miliardy korun z kumulovaných rezerv. Část těchto peněz je totiž možné z rozhodnutí vlády přidělit i přímo na podporu sportu. Jurečka si ale myslí, že v případě sportovní reklamy, by šlo spíš o podporu zprostředkujících marketingových agentur.

„Mám ambici, aby se pozastavilo veškeré plýtvání s penězi daňových poplatníků, kupříkladu u marketingových akcí, které místo zlepšení image jednotlivých podřízených organizací byly dosud oprávněně terčem kritiky a naopak leckdy snižovaly jejich dobrou pověst,“ přiblížil Jurečka svůj postoj k celé záležitosti.

Dozorčí rada Lesů ČR proto na svém včerejším jednání rozhodla na podnět ministerstva zemědělství, že rozpočtové výdaje na podobné akce sníží o polovinu. „A to pouze na aktivity spojené s lesnictvím, zemědělstvím či rozvojem venkova, nikoliv na sportovní turnaje a společenské akce, které mají být případně podporovány transparentně a systémově jinými rezorty,“ doplnil Jurečka s tím, že ty mohou koneckonců i lépe posoudit oprávněnost jednotlivých žádostí.

Šetřit mají sdružené nákupy

Šetřit ale nebude úřad a jemu podřízené organizace a firmy jen na marketingu a reklamě. Jurečka už dřív pozastavil zadávací řízení přímo na ministerstvu, pokud částka přesahovala půl milionu. Teď svou stopku rozšířil i na podřízené organizace. U nich je limit pět milionů korun.

Veškeré pozastavené veřejné zakázky se prověřují a kontrola se zaměřila nejen na právní služby, IT, nákupy vozidel a nábytku, stěhovací služby či stavební úpravy, ale například i na velkoobjemový nákup bažantích kuřat. Jurečka chce šetřit například na hromadných zakázkách, které budou jednotlivé organizace podávat společně. „Mým záměrem je ušetřit na nákupu zboží a služeb, centrální zadávání považuji za efektivní,“ vysvětlil Jurečka a dodal, že dohromady se budou pořizovat například licenční dohody k softwaru, na kterých lze uspořit i desítky procent.

Žádné komentáře

Napište komentář

Doplňte správně hádanku *