KRAJE

Brněnské letiště zažilo rekordní měsíc a s Kiwi.com pracuje na nových linkách

Letní sezóna bývá pro letiště logicky tím nejnabitějším obdobím a letos se to opět potvrdilo. V průběhu června a července bylo na letišti odbaveno více než 204 tisíc cestujících a první prázdninový měsíc se s počtem 117 255 zapsal do historie.

„Letošní červenec byl v počtu odbavených cestujících nejúspěšnějším v celé naší historii. Celkově pak ve srovnání s loňským rekordním rokem rosteme nyní o 10 %, a pokud se nestane nic nečekaného, tempo růstu bychom měli udržet až do konce roku,“ uvádí Radek Lang, vedoucí Přepravního provozu Letiště Brno.

Spolupráce s Kiwi.com jako cesta k novým linkám

Součástí nedávno navázané spoluprácemezi brněnským letištěm a Kiwi.com je především sdílení exkluzivních dat pro lepší pozici při vyjednávání s dopravci. Nyní totiž mohou zástupci letiště při vyjednávání použít data ze všech světových vyhledávačů a sledovat tak trend poptávky pro lety z/do Brna a celkový vývoj situace na trhu.

„Díky Kiwi.com budeme moci lépe odhadnout, jaký je skutečný potenciál jednotlivých destinací a sledovat jejich vývoj. To nám umožní být na jednání s dopravci ještě lépe připraveni. Ono se to nezdá, ale i posuny o jednotky procent (např. tisíc lidí) mohou pro dopravce znamenat signál, že je o linku zájem, protože ví, že k plnému rozlétání dojde až po jejím zavedení. Rovnou říkám, že to bude stále běh na dlouho trať, ale dostali jsme do rukou poměrně silné náboje,“ vysvětluje Milan Kratina, předseda představenstva LETIŠTĚ BRNO a.s.

Atraktivita města a regionu jako klíč k úspěchu

Ukázat Brno a celou Jižní Moravu jako atraktivní destinaci pro návštěvníky z celého světa je dalším záměrem spolupráce s Kiwi.com. „Lidé dnes žijí cestováním především na sociálních sítích a ve výsledku jsou to právě oni, kdo rozhodují, které destinace jsou atraktivní. Společně s letištěm jsme tedy rozjeli „Brněnské příběhy“ a čísla za první měsíc a půl jsou pro nás až překvapivá. Brněnský příběh si přečetlo 49 tisíc lidí, 1200 lidí se o něj podělilo s dalšími přáteli a celkový dosah přesáhl tři miliony uživatelů po celém světě. Nejvíce se o Brno zajímali lidé ve Velké Británii, Turecku, Řecku, ale v TOP 10 jsou například i Filipíny či Spojené státy,“ dodává k první společné kampani Zdeněk Komenda, ředitel obchodního rozvoje Kiwi.com.