AktuálněMĚSTA

Milostivé léto je zpět. Město Brno zahájí informační kampaň

Poslanci v červnu schválili pokračování Milostivého léta. Zákon o zvláštních důvodech pro zastavení exekuce opět umožní části dlužníků splatit vymáhané peněžité závazky bez úroků nebo penále. Města tak získala potřebný čas ke komunikaci k občanům. Brno plánuje informační kampaň.

S nápadem Milostivého léta přišel poslanec KDU-ČSL Marek Výborný. Podařilo se mu pro zákon najít podporu už v minulém volebním období. Možnost využít zbavit se dluhů pomocí Milostivého léta občanům skončila 28. ledna. Výbornému se ale podařilo prosadit pokračování Milostivého léta, to začne 1. září. „Milostivé léto se vztahuje na exekuce zahájené před 28. říjnem 2021 u dluhů u státu, měst, státních a městských firem, zdravotních pojišťoven, státních nemocnic, České televize nebo Českého rozhlasu a dalších veřejných institucí. Dluh může být odpuštěn fyzické osobě, která není v insolvenčním řízení a jejíž exekuce je vedena soudním exekutorem. Postupovat mohou občané zasláním doporučeného dopisu nebo uvědoměním datovou schránkou exekutorovi, že Milostivého léta II využijí. Od něj mohou případně zjistit stávající výši dluhu. Pokud od 1. září do 30. listopadu 2022 občané doplatí svůj původní dluh zvýšený o částku 1 815 Kč na účet exekutora, tak budou jejich exekuce zastaveny,” přiblížil fungování Milostivého léta Výborný.

Město Brno je připraveno informovat o Milostivém létu a pomoci tak všem Brňanům, kterých se to týká. „Milostivým létem II dáme lidem šanci, aby se konečně vymanili z dluhové pasti. Díky minulé akci exekutoři zastavili celostátně kolem 42 000 exekucí. Ne všichni dlužníci se o možnosti využití Milostivého léta dozvěděli. Z pozice Magistrátu jsme evidovali asi 8 800 pohledávek, splacen byl jen zlomek. Proto jsme vytvořili konkrétní plán komunikace. Chceme adresně informovat všechny dotčené dlužníky Magistrátu města Brna a k tomu stejnému vyzveme i městské společnosti, příspěvkové organizace města a městské části. Chystáme informační kampaň, které bude probíhat prostřednictvím venkovní i webové reklamy. Využívat budeme také novinovou inzerci a reklamní plochy v šalinách. K zapojení do kampaně chceme také přizvat potravinové řetězce, nemocnice a zdravotnická zařízení. Doufám, že po spuštění informační kampaně využije možnost mnohem více občanů,” uvedl 1. náměstek primátorky Petr Hladík.

(red)