Nebezpečný přejezd ve Studénce nahradí nový podjezd. Přestavba začala
Už za dva roky budou motoristé ve Studénce moci využívat nový podjezd, který nahradí nebezpečný železniční přejezd. Ve čtvrtek 20. března Správa železnic slavnostně zahájila tuto stavbu, která výrazně zvýší bezpečnost. Podjezd bude sloužit osobním automobilům, vozidlům integrovaného záchranného systému, cyklistům a chodcům. Projekt zahrnuje několik dalších staveb, včetně nové obslužné silnice pro nákladní vozy.
Nový podjezd vznikne namísto čtyřkolejného přejezdu přímo ve stanici Studénka, která se nachází na rušné koridorové trati. „Vlaky zde projíždějí vysokou rychlostí, proto zrušení přejezdu zajistí výrazné zvýšení bezpečnosti. Současně se zlepší plynulost silničního provozu. Jde o další důležitý krok v našem dlouhodobém úsilí o maximální bezpečnost na kříženích silnic a železnice,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Podjezd bude dlouhý 26,5 metru a bude mít šířku 12,3 metru. „Díky tomu jej bude možné rozdělit na tři samostatné části pro bezpečný provoz osobních aut, cyklistů i chodců. Stejně koncipované budou i nájezdové rampy z obou stran podjezdu, které budou dlouhé přes 60 metrů,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
„Určitě dobrou zprávou je, že konečně se podařilo ten projekt posunout do této fáze, že je zahájen, že se v následujících dvou a půl letech podaří všechny tři stavby, které s tím souvisí, realizovat. A to, co je pro nás klíčové, tak ani ne podjezd jako takový, ale že se nám podaří kamionovou dopravu z větší části vymýtit z města, a to díky objízdné trase, prostě bude ta Studénka bezpečnější, doplňuje Libor Slavík, starosta Studénky.
Projektantskou firmou je SUDOP Brno. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc.
Komplexní řešení
V rámci tohoto projektu dojde k úpravám několika dalších cest přímo ve Studénce. Klíčovým prvkem bude nově postavená obslužná cesta pro kamiony, která povede z průmyslové zóny ve Studénce přes Butovickou ulici až k dálnici D1. Práce na této části projektu odstartují ještě letos, během stavby bude přejezd fungovat bez přerušení. Hlavní stavební práce na novém podjezdu jsou plánovány na příští rok, kdy bude přejezd pro vozidla uzavřen. Železniční doprava zůstane v provozu po celou dobu stavby, i když některé koleje budou dočasně mimo provoz. Úpravy čekají také na blízký přejezd v ulici R. Tomáška na místní trati mezi Studénkou a Bílovcem, což si rovněž vyžádá změny na přilehlých komunikacích.
Správa železnic v letošním roce posílí bezpečnost na dalších 128 přejezdech, celkové investice v této oblasti dosáhnou 1,6 miliardy korun.
Autor: Kamila Fuchsová